tisdag 17 mars 2015

Kan verkligen inte komma på nån rubrik

Jag var i Stockholm i helgen och ville inte åka tillbaka till Göteborg. Grät, skrattade, kollade på Mello och hånglade med mina kompisar. Väl hemma sitter jag och stirrar på de orimliga kvittona från helgens barrundor samt på min tre veckor gamla och numera spruckna mobil.

På Under bron så jag Ad4m Lundgr3n och hjärtat hoppade till. Fick råd av en killkompis för att få till den bästa raggningsrepliken och tog mod till mig.

- Hej, vill du ha en öl?
- Nej tack, jag är gluten.

Blev så ställd att jag bara sprang därifrån. Lovar att jag kommer behöva ducka för honom på Andra lång senare i vår. Eller så kommer jag stå och lura med nåt glutenfritt och vänta på en ingång.

Har tänkt på lite olika saker den senaste tiden:

- 100% av alla killar jag någonsin legat med har sugit på mina bröstvårtor. Det måste alltså vara väldigt vanligt. Tänk när en nybliven pappa ska ligga med mamman för första gången och gör det av ren rutin och så kommer det mjölk! Har tänkt på det här så mycket! Så äckligt!

- Spanjorer har ju svårt att uttala s, därför säger de ju España och Estocolmo. Men hur säger de Spain då? Espain? Hm jag kanske borde tänka mer på mitt plugg än på det här.

- Är det ett varningstecken när killar börjar kalla en för dude och homie? Varför gör de det? Någon slags markering? Typ att ja vi kan fortfarande ligga men inget mer, DUDE. Du kan va dude.

- Jag har fått höra av flera personer i Göteborg att jag har fin röst! Så bra komplimang och även en jag aldrig tidigare hört. Kan det bero på att min röst blir mer framstående här eftersom den iom dialekten skiljer sig mycket från andras? Och i Stockholm smälter den in mer? I så fall är det värt att bo här.

- Anpassar sig silikonbröst efter viktökning, graviditet och typ hormoner? Jag får t.ex. alltid större bröst när jag går upp i vikt och/eller äter p-piller. Om en opererad tjej gör det - hänger implantaten med i utvecklingen då eller blir det konstiga dubbelbröst som när man har en för liten bh?

- En bekant till mig har blivit headhuntad till Google i Kalifornien. Han är 90:a. Jag har sökt en sommarkurs om Harry Potter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar