onsdag 13 augusti 2014

Mot oändligheten

Sista veckan på jobbet nu och jag snoozar men är på gott humör. Sista veckan hallå! Nu är de flesta tillbaka från semestern så det är enkelt att komma ihåg vilkas bordsskick jag inte kommer sakna (allas) och roligt att se vilka som gått upp i vikt över sommaren (jag med...).

Jag är rädd att jag på min avtackning ska få frågan vad jag kommer sakna mest från min tid här. Det kan bli pinsamt. Jag är även irriterad över att den tidigare traditionen att alltid köpa något dyrt på Svenskt Tenn i avskedspresent har lagts ner på revisorns inrådan. Kommer få ett bokmärke som tack för de här tre åren.

Det är nu mitt nya liv börjar. Jag har ingen aning om hur det kommer bli, vad som kommer ha hänt om ett år eller så. Jag kanske kommer hata Göteborg, jag kanske kommer krångla mig hem med en ny flyttbil om ett halvår. Jag kanske blir oplanerat gravid med någon jag är nykär i och tänker whatever och föreslår fika istället för öl när jag träffar mina kompisar igen i Stockholm. Jag kanske jobbar hårt - eller blir upptäckt! - och får ett jättebra jobb så att mitt lånelöfte bara växer. Kanske händer det ingenting. Oavsett så kommer jag inte längre jobba här och jag kommer lära känna nya personer. De kanske också är irriterande men de är i alla fall nya. Skål för det ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar