söndag 31 augusti 2014

Bara början

Nu har jag flyttat. Jag hänger mest i min nya andrahandssäng där jag somnar och vaknar, kollar på 30 Rock och somnar igen. Jag har inga pengar men åtta paket nudlar på diskbänken. En stor balkong utan bästisar. Jag bor centralt men det är jobbigt att gå överallt. Skavsår och ryggskott och rossliga lungor. Imorgon börjar jag skolan och det är i ett så otroligt fint område! En liten damm med näckrosor och stora löviga träd överallt. Det blir säkert bra det här.

Prio ett just nu är att glömma allt det jobbiga i Stockholm och försöka skapa nya minnen. Jag tror inte jag har fattat hur ångestladdat Stockholm är för mig och hur mycket den staden drar ner mig. Jag blir den absolut sämsta versionen av mig själv där. Ettrig, dyngrak, dissig och nonchalant. Jag var på kräftskiva med mitt gamla jobb dagen innan flytten och jag kan inte släppa hur hemsk jag var på den. Kom dit nervös och obekväm och botade det med tre glas mousserande. Stod på bord, höll osympatiska tal, försökte få med 30 nyktra vuxna på allsång kl 19:30. Blev fly förbannad när den gulliga nyanställda var mer intresserad av den (enligt mig) korkade men visst supersnygga assistenten än av mig. Knuffade bort alla som försökte byta låt. Ville att alla killar skulle hissa mig inte en utan tre gånger. Jag orkar inte.

Så, bort med det nu. Det finns inte längre. Nu är det nyår och jag börjar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar