fredag 1 april 2016

Tycker faktiskt inte jag är värd sånt här, jag är en bra och snäll tjej

I övrigt var jag med om en hemsk grej för ett tag sedan. Hade träffat en kille på Tinder som var SÅ fin och som dessutom var från Göteborg och kompis med mina favoriter därifrån. Vi hade en perfekt första dejt, jag skrattade så jag sprutade över hela bordet och sen hånglade vi vid tunnelbanan klockan fyra på eftermiddagen. Skulle ses igen snart snart snart. Han kom på förfest hos mig med mina två kompisar och vi gick till en klubb och vände i princip i dörren för att gå tillbaka hem till mig. Dansade nakna i min lägenhet, det är sant. Han kammade hela mitt hår med sina fingrar på morgonen efter och allt var bara JA. Fick sms från mina kompisar som sa att de verkligen gillade honom.

Helgen efter det skulle vi kanske mötas upp på lördagen men han skrev att han åkte hem och jag frågade om vi skulle ses på söndagen istället. Nu kan ni läsa:


Observera klockslagen alltså. Kurvan gick såhär: irriterad -> ledsen -> sur -> lite orolig -> JÄTTEOROLIG. Jag hörde av mig till hans kompis (som jag aldrig träffat), var ett sammanbrott ifrån att leta reda på numret till hans bror. Jag förstår inte varför han gjorde såhär. Om han mådde dåligt eller så, är det ändå inte etikett att dra en vit lögn om en dubbelbokning eller magsjuka? Framför allt när han märker hur orolig jag är? Förutom sms:en ringde jag fyra gånger utan svar. Jag förstår att jag reagerar speciellt eftersom jag redan har varit med om att någon inte har gått att få tag på och sedan hittats död i sängen. Och jag förstår också att det rent regelmässigt var för tidigt i vår "relation" för mig att ringa Missing people och vara genuint orolig. Men jag tycker bara det är ohyfsat. Och nej, han ringde aldrig och förklarade och har inte hört av sig på nåt annat sätt heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar