lördag 18 februari 2017

Sen sist

- Försökte undvika en jobbig och läskig kille som väntade på mig utanför en bar i New York genom att fråga en annan kille om han kunde följa mig ut. Slutade med att den andra killen blev nedslagen av den första efter att sagda första skrikit YOU DON'T DESERVE HER, SHE'S A FUCKING PRINCESS YOU DON'T FUCKING DESERVE HER. Tihi. Jag gick hem och hånglade, klappade blåtira och rökte gräs med andra killen men lyckades smita in på hotellet igen innan mina föräldrar vaknade.

- Blev intresserad av en kille i skolan som är snygg på ett 9-5-Magnus-sätt och som börjat hälsa på mig hela tiden trots att vi aldrig pratat. Blev kompisar på Facebook, började följa varandra på insta. Långa blickar, sneda leenden. På en skolfest gick jag fram till honom och han kramades typ ihjäl, yessss tänkte jag. Vi dansade till Fem fine frøkner, skrikpratade om tiden innan skolan och jag viskskrek att jag älskade hans dialekt. Sen fick jag reda på att han har tjej och blev sur. Hittade en 21-årig göteborgare som kommit oinbjuden till festen och hånglade upp honom på scenen medan vi karaokade till Känn ingen sorg. EVENTUELLT lite passivt aggressivt beteende. Han hade lång lugg, jobbade som sotare och spelade i band. Åh rebound. Han bodde på ett hotell på Sveavägen med sin kompis men jag ville ju ha ett eget rum med honom och svor över att jag hyrt ut min lägenhet just den veckan. Tur att man är smart och vet hur man för sig på internet för inte långt senare hade jag bokat ett eget rum till oss i Gamla stan! Hurra! Men... naturligtvis kunde man ju inte checka in klockan 02:30, hur jävla dum i huvudet får man vara. Så vi irrade runt på det obemannade hostelet, hade sex på en toalett och hittade sen ett olåst grupprum där vi tog en säng och lade oss under våra kappor och halsdukar. Väcktes av en skitsur anställd på morgonen och jag vågade inte kolla mitt konto på flera dagar. Han har inte svarat på min friendrequest.

- Har ju såklart hört av mig till kaninkillen igen. Och igen och igen och igen-igen. Till slut fick han nog och sa att allt är lugnt och vi ses säkert ute och puss puss men nu tar jag bort dig från Messenger. Det fick mig att gråta på en technoklubb i Berlin klockan 05:45 på morgonen trots att vi ju bara setts två gånger. Idag av- och ominstallerade jag Tinder och när han poppade upp swipe:ade jag ja för gamla tårars skull och HELV vad hjärtat hoppade till när jag insåg att vi matchade. Aldrig tänkt så hårt, betyder det här att det är en gammal ja-swipe från honom som hängt kvar eller har han like:at mig IDAG? Livsavgörande skillnad. Innan han tog bort matchningen hann det här romantiska hända.


- Min psykolog sa till mig att jag måste skärpa till mig lite med killar för om jag beter mig så spontant, ogenomtänkt och världsfrånvänt som jag gör nu kommer jag bara attrahera gubbar som gillar naiva småtjejer. Älskar att hon är så rak och verkligen ser igenom mig. Du vill ju ha en normal och vuxen relation, och DU vill ju inte ha nån som är konstig och hör av sig 4000 gånger eller hur? Nej, det vill jag ju inte. Måste soulsearcha lite, måste hitta fotfästet och gömma bibben lite. Jag vågar nästan påstå att jag är ett proffs när det kommer till att flirta och gå på en första dejt men så fort jag får ett lillfinger av nån som är lite mer än okej blir jag ju ett freak. Har slarvat bort så många fina nu, har framför allt spridit ett rykte om mig själv som dum i huvudet och fått alla att tro att just de är min stora kärlek när jag kanske bara är uttråkad och inte har nån annan att skriva till just den kvällen.

- Känner mig inspirerad just nu och är väldigt osugen på att börja jobba inom reklambranschen. Synd bara att jag om typ tre månader är klar med den 200 000 kr dyra utbildningen som ska ge mig ett jobb i just den branschen. Vill skriva manus istället, vill skiva bok och ha konstiga projekt med gulliga personer. SYND BARA att jag även vill ha en lägenhet, nya skor och en soffa i sammet. Jag förstår att det här är det i-landigaste problem man kan ha men jag mår lite dåligt av det här, känner mig splittrad. Och känner att jag säljer mig till en del av världen jag egentligen borde motarbeta. Är dessutom inte så bra på det här med reklam, det måste jag ändå säga. Och jag vet inte än om jag är dålig på att skriva manus eller bok för har aldrig provat :')

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar