torsdag 3 april 2014

Jag orkar inte

Sent i går mötte jag upp en kille som kom direkt från Frankrike och flygplatsen till en bar på St:Eriksgatan. Efter en öl och typ fyra cigg tog vi en taxi till hans lägenhet, hela bakluckan full av bagage. I trapphuset märker han att kattvakten låst dörren med en nyckel han själv inte brukar använda och som han naturligtvis inte har med sig. Kattvakten har den där ovanan vi hatar mest av allt, att stänga av mobilen på natten. "Vi checkar in på Rival, ring dit" säger han och jag låter fyrtio signaler gå fram. Snälla snälla snälla svara.

Det slutar med att vi hittar en extrasäng, en för kort madrass (vilket han löser genom att lägga en ihopvikt flyttkartong i fotändan av sängen) två soffkuddar och ett fläckigt överkast i källaren och slår upp läger i tvättstugan. Awesome. På morgonen märker jag att jag i sidenbyxdressen jag haft på mig på kvällen satt mig i något brunt. Jag har således en stor brun fläck i baken, börjar jobba inom en timme och har noll ombyte med mig. Skräckminnena från kvällen slutar inte här: tvättstugan saknade toalett så jag fick kissa i en hink mitt i rummet. Och han ville att jag skulle pilla honom i rumpan.

Romance is dead :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar