torsdag 19 december 2013

Jobbets julfest

Varför är jag såhär? Varför ska jag dansa bugg med alla som har ben, varför försökte jag hångla upp en kollega jag har noll intresse av, varför gör jag Dirty Dancing-dyk rakt ut i luften med förväntan att någon ska fånga mig? Varför tänder jag cigg inne fastän ingen annan gör det? Varför ska jag pussa alla fastän de inte vill? Varför krälar jag runt på golvet till Like a virgin? Varför. 

Men ölen gav mig i alla fall mod nog att fråga han frilansande copywritern om han kan bli min mentor och det ville han! Det är det bästa som har hänt för han var kursansvarig för reklamlinjen på Berghs aslänge och kan allt. Att det hände väger nästan upp allt pinsamt jag gjorde. 

1 kommentar:

  1. Men åh, gulle! Det blir bra historier av det, därför.

    Och grattis till mentorn!

    SvaraRadera