torsdag 12 december 2013

Nya tider

Vill inte citera Ronan Keating FÖR mycket men livet (och bloggen) är fan en bergochdalbana. Så här kommer ett glatt inlägg igen efter megadeppen.

Jag fortsatte med dejtingsiten trots allt och har nu två dejter inbokade! En ikväll med en kille som är så snygg att jag nästan inte vågar träffa honom. Borde trycka upp en tshirt med texten jag är sötare och roligare på internet så att han inte skräms bort av min egentliga persona. Usch, känner mig så liten nu. Det måste ju finnas en anledning till att jag alltid blir dumpad liksom.
Den andra dejten, som egentligen bokades först, är på lördag då ska jag dricka lunchchampagne med nån gullig journalist. Ni kan kalla mig Fröken Bradshaw. Tror att jag ska inleda alla framtida första dejter med att säga att jag är lite nervös och att det här min första blinddejt. Låta dem sköta resten och rida på den charmigt blyga vågen. Nu kan ni kalla mig Fröken antifeminist :(

Förra veckan var verkligen full av nystarter. Inte nog med att jag alltså började flirta på internet, jag tränade även för första gången sedan gympan på gymnasiet. För en som brukar få träningsvärk av one night stands är det här en stor bedrift, tro mig. Vi har ett gym i källaren på mitt jobb så jag har gått dit två gånger med mina biffiga programmerare nu. Det bästa är att jag får välja musiken och alltså handklappar till Bob Hund och Säkert på crosstrainern. Det sämsta är att jag är så sjukt ofit i tights att jag vill sätta upp en amandaformad plastfilm över spegeln så att jag slipper se mig. Den biffigaste programmeraren är snällast och han säger att jag nog kommer se resultat fort eftersom det var så länge sedan jag rörde på mig. Men how soon is now? Kan man få se ut som Kylie till 27e december tack, då ska jag på semester.

En annan ny grej är att jag kommit in på en distanskurs i vår om Litteratur och psykologi. Jag ser fram emot att jobba, plugga och göra arbetsprover samtidigt för hur lat jag än är och hur lite jag än vanligtvis presterar så trivs jag bäst med att ha mycket att göra. Längtar så mycket. Längtar efter att känna att jag faktiskt kan och att jag har potential för det känner man ju inte alls när man bara kollar på Vänner-repriser och låter bli att städa.

Den här gången ska jag försöka att inte bara skriva ut förhandsinformation utan att faktiskt följa upp med inlägg om hur dejterna gått också. Vilket mål va, tjejen har potential.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar