måndag 28 oktober 2013

Du är den ende

Kul att jag har fem killar samtidigt just nu. Är kär i två av dem, vill att en av dem ska vara kär i mig och de två sista har jag egentligen inget direkt intresse av men svarar gulligt när de hör av sig ändå.

Efter ett och ett halvt glas vin i fredags fick jag ett infall och frågade en kille jag varit kär i sedan 2008 om han inte är singel nu så jag kan komma och hälsa på honom i Göteborg. Alltså han var så pepp, jag är fortfarande chockad. ÄLSKAR när den där typen av infall funkar, jag förväntade mig en livslång pinsam tystnad som svar på den frågan. Så nu ska jag bara försöka hitta en billig tågbiljett och lära mig att se oberörd ut när han skickar explicita sms mitt på dagen när jag sitter på tunnelbanan. Är så kär i honom och han är mina kompisars favorit av alla mina gamla killar. Åh, längtar så mycket. Vill bli ihop.

Sen har vi en kille från Beckmans som jag känt i många år men gillat i ett halvår ungefär. Han är världens finaste men blev nyligen singel och är inte riktigt redo för att träffa någon ny just nu. Kan vänta på honom hur länge som helst så det gör inget. Seriöst.

Stagnelius/journalisten/Mr Segpropp har jag inte hört av mig till på hela helgen vilket naturligtvis resulterade i att han hörde av sig själv i morse. Hmm. Lite jobbigt att mina föräldrar tror att vi är tillsammans.

En kille jag gillade lite i smyg som 18-åring har helt plötsligt börjat höra av sig till mig. Skickar hjärtan och vill dricka öl. Han är gullig och så men lite för popsnörig för min 25-åriga smak. Ett plus är dock att han är bästa kompis med en bloggare som skulle kunna kallas för SB och som jag gärna skulle vilja ha i mitt kontaktnät.

Och sen så har jag ju naturligtvis råkat sova i samma säng (och... ja... typ) som min gamla högstadiekärlek också. Jag var så otroligt olyckligt kär i honom då men nu vill jag väl bara vara kompis. Men han är extremt framgångsrik, världens roligaste och vi har fina minnen tillsammans. High five till mitt fjortonåriga jag men jag måste nog vara lite försiktig.



Naturligtvis kommer allting gå åt helvete som vanligt så jag får verkligen försöka att njuta så länge det varar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar