tisdag 22 oktober 2013

Livets gåta

Jag vet redan svaret på det här men varför bryr jag mig så mycket om honom? Han är ganska töntig, faller typ ner på knä och kör luftgitarrssolo på fester och uttalar Pete Dohertys namn så som det ska uttalas. Dansar armkrok med okända irländare på barer och gör egna covers på Bob Dylan. När han sa att han ville skriva en bok blev jag exalterad och frågade vad den skulle handla om. Det verkade mindre viktigt för honom och han tyckte att det var en bra idé att bara "köra på" och skriva så mycket och långt som möjligt så ordnar sig resten. Att det mitt på en sida kunde dyka upp ett ord i versaler eller att ett kapitel kunde börja mitt i en mening verkade vara själva grejen med boken och handling var något sekundärt. När jag försiktigt försökte föreslå något om synopsis och skelett tittade han på mig som om jag var en snustorr 85-åring.

När han i chatten skrev igentligen [sic!] rättade han sig visserligen blixtsnabbt och ursäktade sig tusen gånger. Men ändå.

Men jo, jag vet redan svaret. För att han är en jättesnygg kille som av någon anledning inte längre visar lika stort intresse för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar