torsdag 30 juli 2015

Is he tall? Well, I've got to look up.

Jag insåg härom dagen att jag inte vågar fråga killar hur långa de är eftersom jag är rädd att de kanske är korta och att de i så fall ska ta illa upp av min fråga. Jag vågar inte fråga dem face to face alltså. Jag ser inte skillnad på 1,70 och 1,80. Jag gör inte det. Jag är så liten att jag aldrig någonsin har behövt ta in någons längd i beräkningen för om han är en lämplig dejt.

Många många många gånger har kompisar sagt om killar ja har är skitsnygg men synd bara att han är så kort. Och jag: va, är han kort? Och deras hjärnor exploderar över att jag inte kan veta om det.

Detta är ju förstås en väldigt stor fördel eftersom mitt utbud blir enormt mycket större. Mina långa kompisar verkar ibland genuint förtvivlade över att de alltid är längre än Tinder-killarna. Jag tycker det är lite taskigt att utesluta någon pga något så ytligt som längd men jag kommer aldrig förstå, jag inser ju det.

Men ja, ganska konstigt ändå att jag är så exceptionellt dålig på att uppskatta längd.

2 kommentarer:

  1. Hallå har precis hittat din blogg och den är så himla bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ååååh välkommen och TACK! <3

      Radera