söndag 2 augusti 2015

Fattar inte vad min brudgum håller på med

Jag undrar om det någonsin någonsin har hänt att Den Dåliga Känslan inte stämt. Det där i bakhuvudet, maggropen, whatever. Den är så godtycklig men ändå det enda i sms-livet man verkligen kan lita på. Relationernas Big Ben.

Vi hade lite mer kontakt igår, jag var rolig och han svarade kanske inte långt men ändå relativt pepp och med frågor och sånt. Sen gick jag ut. För exakt en vecka sedan, förra lördagen, var det jag som var hemma och han som från någon uteservering skickade tjatsms om att jag skulle komma dit. Min tuuuur! För exakt en vecka sedan var det han som efter att jag nekat samtliga av hans inbjudningar frågade om han kunde sova hos mig. Min tur. Han var dessutom inte hemma igår utan med en kompis och de kanske skulle ut, vi får se. Alltså: det är inte konstigt av mig att höra av mig, vilja mötas upp och sedan bjuda in mig själv till honom. Han har redan gjort allt det där och dessutom mycket tidigare i vår relation. Men logik spelar ju ingen roll när han inte svarar på sms:en och samtalen. Åh tänkt om han bara kunde svara nu och säga att han råkade somna eller nåt, tänk tänk.

Jag hade flera olika konferenser igår med kompisar som sprang över torg och spårvagnsspår för att möta mig och mina problem. Skriv såhär, det skulle jag falla för. En av mina kompisar känner honom sedan tidigare men jag undrar egentligen hur väl. Hennes bror gick på en konstskola med honom och hon hänger visserligen väldigt mycket med brodern. Hmm. Hon sa hur som helst att min kille inte är en sån som sms:ar och ja jo, det har jag ju märkt. Men hur kan hon veta det? Såvida någon inte är exceptionellt värdelös, typ svarar på inbjudan till ett bröllop med ett ok kommer 4 månader efter inbjudan skickats ut så har man väl inte koll på hur bekantas sms-stil ser ut? Jag undrar om hon inte bara sa så för att lugna mig. ELLER så behöver man inte känna honom så väl för att veta det, typ att hela han utstrålar en icketeknisk kommunikation. Det gör han faktiskt. Typ som de som på telefonsvararen säger skicka ett mess istället jag kollar aldrig den här fast upphöjt till tusen.
Jag har ju snokat förstås och på hans Facebook ser jag att hans ex var hmm, lite mer som jag. Hon postade nonsens på hans wall typ varje dag och han svarade ALDRIG. Och då var de ändå ihop i några år! Vild gissning är att hon också messade mer än han i början och det löste sig alltså ändå.

Fast. Det viktiga just nu är inte att vi blir ihop utan att vi ses så mycket som bara är möjligt för sen handlar det inte om huruvida någon är trött, sjuk eller för full utan om en vill lägga pengar på SJ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar