måndag 13 januari 2014

Mobilt BankID är det bästa som hänt telefonskräcken

Helgen var en dimma men inte av det öliga slaget. Bara gamla säsonger av Mad Men och eftermiddagsnaps. I dag gick jag in på Mina vårdkontakter och bokade en läkartid till på torsdag så att jag förhoppningsvis kan få hjälp med att komma till en psykolog. När jag var femton och hade ont i huvudet bokade en läkare hjärnröntgen åt mig för att jag skulle sluta oroa mig för tumörer. Det var det snällaste, men också det enda snälla, en doktor gjort för mig och förutom det har jag extremt dåliga erfarenhet av läkarbesök. Ingen tar mig på allvar och det värsta var när jag grät av smärta pga ryggskott och läkaren klappade mig på armen och sa inte ska du vara ledsen, du som är så fin. Sen gav hon mig Alvedon trots att jag inte kunde gå. Carema såklart, hah.

Jag har hört att det är viktigt att påpeka att man inte klarar av vardagen för att få en tid snabbt, och det kan jag ju inte. Hey, man kan inte sitta och gråta i repan. Men är det någon som har andra tips på hur man får läkare att ta en på allvar i sådana sammanhang? Vill ha en tid typ igår.

Och att jag ens VILL ha en tid hos en psykolog är ett sjukt stort framsteg, hurra för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar