måndag 2 juni 2014

Rent praktiskt

Så ja, jag kan inte hantera alkohol just nu. Och det är inte det att jag inte kan sluta dricka när jag väl börjat, vissa är ju så, utan snarare att jag blir crazy eyes så fort jag börjat smutta. Kemisk reaktion kanske, eller bara en ursäkt för att få spåra. 

Men hur gör man då rent praktiskt för att kolla hur det skulle vara att inte bli full på ett tag? Utan att göra det till en stor grej och bli uttittad och skvallrad om menar jag. På krogen är det inte svårt att få alkoholfria alternativ som ändå är goda och festliga men nu är vi ju inne i den härliga parkhängsperioden liksom. Alkoholfritt vin? Nä fy. För jag vill ju ändå vara med och flabba och cigga i gräset ni vet. 

Jag skrev en inledning till en bok idag förresten! Följde mitt eget största antiråd, alltså att börja skriva utan synopsis eller ens uttänkt story, men det var ganska roligt ändå. Dessutom har jag insett att jag måste skriva hela tiden, varje dag, för att komma någonstans. Och det gillar jag ju att göra så what's not to like!

Det var bara det, 
puss.

2 kommentarer:

  1. Hej åh jag vet har typ samma issues - har rätt nyligen börjat käka happypillz och blir knäpp av ca 2 glas vin. Har i och för sig ganska kul men ja, som du skriver så hänfaller man direkt åt diverse killrelaterade impulser och spårar ganska lätt ur liksom. MEN det är så trist att inte dricka alls för då vill jag alltid gå hem astidigt, tycker andra e jobbiga och vill..hellre va hemma :/ Överväger att bli stoner under sommaren men det är så osexigt. Och ja, olagligt. Men om du som jag misstänker kanske är en rätt festlig person au natural så köp nån god...läsk? Haha vsg för visdom.xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja exakt... Under helgen drack jag som vanligt och blev bara för full en av tre gånger, tycker jag själv. Men inget dumt hände så yay! Att börja knarka vore ju ett enkelt alternativ men jag tycker det är så läskigt så vill inte! *tror mer på media än på vetenskap* Läsk är ju gott, ska prova det.

      Radera