torsdag 12 juni 2014

Vi hånglade mot en bil i hans parkeringshus


Jag önskar att jag hade sagt till någon igår att jag fick ett återfall på arkitekten för då hade det varit så mycket roligare nu att berätta att jag sov hos honom i natt.  

Tanken var att vi skulle ta en öl bara, jag och Klara, men det slutade på Strand som hade premiär för någon klubb. Vi träffade bekanta, jag ställde frågor som jag inte står för nu i efterhand. 

I min samtalslista kan jag se att jag ringde honom 00:00 och det betyder väl ingenting men ändå, 00:00. Han blev väldigt förvånad, vilket jag förstår, men glad! Förstår inte hur jag vågade ringa. Vi sågs senast i typ augusti och han är så sjuuuuukt snygg. Det finns en bild på honom på Facebook och trots att mina kompisar sällan har samma killsmak som jag svimmade de nästan när jag visade den bilden. Förstår inte hur jag vågade ringa. Jag mötte honom i Tantolunden och vi började hångla en sekund in i hälsningskramen. 

Jag hängde med honom och hans kompis och vi lyssnade på Aprilhimlen och ramlade rakt ner i gräset. Sån jävla klyscha men helt sant, jag har skrubbsår att visa upp. Klara hade jag tappat bort. 

- Minns du när vi var på Fjällgatan och hånglade på en bänk i fem timmar? Augustinatt och allt.
- Klart jag minns, det var så sjukt romantiskt.
- JAG VET! Trodde att det bara var jag som tyckte det!
- Nejdu.

Dog. När vi träffades första gången var vi på Debaser och jag raggade egentligen på hans kompis men det slutade med att vi tog en soluppgångspromenad upp på Fjällgatan och ja, det var helt otroligt. Jag blev såld och trots att det var alldeles för pinsamt och tidigt dök jag upp när hans band hade spelning. Jag kunde inte hålla mig. Sen åkte han till Berlin och jag såg honom inte på tio månader. 

Han är en sån som gör mig nervös och fumlig och det händer nästan aldrig. Men han har kommit in på en designskola i New York så det går väl åt helvete det här med.

När han skjutsade mig hem till honom revs min sidenjumpsuit upp på hans pakethållare men jag är inte ens ledsen. Nu är klockan 09:47, är det för tidigt att höra av sig igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar