tisdag 10 juni 2014

Sista gången

Jag har tänkt en del på det här med att göra någonting för sista gången. Just det att man sällan vet om att det aldrig kommer hända igen.

Sista gången man fick biopengar av sina föräldrar. Sista gången man ammades. Sista gången man läste en blogg som blivit ointressant.

Eller när man bestämt sig för att det ska bli sista gången. Aldrig mer strunta i kondom. Aldrig mer gå in på hans profil. Aldrig, aldrig mer dricka tequila. Oavsett om löftet hålls just då så kommer det bli en sista gång. Det blir ju alltid en sista gång. Det finns till och med ett sista vattenglas och ett sista toalettbesök.

Sista gången man sms:ade honom. Eller i alla fall sista gången han svarade.

Sista sommarlovet var så sentimentalt, det pratades om det i veckor. Sista avsnittet av Vänner tittade alla på. Sista gången jag träffade Fredrik störde jag mig på honom men tänk om jag hade vetat att det inte skulle bli någon mer gång. Då hade hejdåkramen aldrig släppts.

I dag kanske var sista gången jag skrev med en röd penna på en orange post-it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar