lördag 16 maj 2015

Ronald Weasley

En av mina mest återkommande skräckfantasier den senaste tiden är att en stor fågelspindel hittar in i min lägenhet. Jag vet inte hur jag ska göra när det här till slut händer, för jo - det kommer hända. Man kan ju inte smälla till den med nåt för bakdelen är ju så stor! Om den mosas kommer rumpan säkert spricka och inälvor kommer spruta ända upp i taket. Jag är seriöst orolig för hur jag ska hantera detta. Hur snabbt kommer djurskyddsföreningen om man ringer? Eller är det polisen man ska kontakta? I de flesta av mardagdrömmarna upptäcker jag spindeln genom att jag vaknar av det prasslar i köket och så är klockan fyra på morgonen och jag står och skriker på soffbordet. Ingen kan ju hjälpa mig då! Jag kan inte springa och väcka en granne för stor risk att de är vanare vid situationen än jag liksom. Usch usch uschhhhhh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar