torsdag 27 augusti 2015

Det blir inte mer än såhär, så du vet

Jag har hört någonstans att om en vanlig person utan scenerfarenhet skulle ställa sig inför en fullsatt Globen skulle den personen dö av adrenalinet. Alltså dö på riktigt! Hela veckan har jag varit så nervös att jag haft ont, mått illa och haft hjärtklappning. Varken skönt eller normalt. Jag undrar om det där med panikångesten har något med det här att göra, att jag är överdrivet känslig för ångest och nerver nu. Varje gång jag mött killen så har jag blivit blyg och mumlig och hon den spexiga i rökrutan försvinner så fort han kommer ut. Tills jag blir full det vill säga. Ååååhhhh neeeeeeejjjjjjjjj. Var på honom jättemycket igår och när vi delade en taxi hade jag en hand i hans hår och den andra vid ljumsken. Han tyckte inte att det var en bra idé, jag låtsades inte förstå. En grej: det är hemskt att vi blivit itutade att en kille alltid ska vilja ha sex och att de bara kan stå emot om de är oattraherade av en. För... det kan väl inte stämma? Jag hoppas inte det! Jag tror inte att han är en kille för mig egentligen, han är charmig och har glittriga ögon men i övrigt är han alldeles för... grund för mig. Han är för flabbig, läser för lite böcker. Nu är jag hemsk igen. Och försvarsmekanismig.

I övrigt: jag blir förvånad över vilket intryck klassen har av mig för även om jag inte pratat med alla så mycket verkar de fatta! De säger: det här har du säkert fått höra tusen gånger men du påminner så mycket om Zooey Deschanel! Och sen: Nej, till utseendet kanske men jag tycker hon är en Lena Dunham! Och jag ba: :OOOOOOO Har aldrig fått höra att jag är lik Zooey, snällaste jag hört. Och man brukar behöva lära känna mig bättre för att veta vilka Dunham-ambitioner jag har. Mitt nya smeknamn är Ciggy Stardust <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar