måndag 17 februari 2014

Daydream believer

Det finns förresten en annan kille som jag fortfarande tänker mycket på. Han är underbar men när det låg något i luften mellan oss var han fortfarande deppig efter ett uppbrott och efter det har jag inte varit lika mycket på Under bron så vi har inte stött på varandra. Han är en av de få jag blir nervös av och som jag inte vet hur jag ska bete mig kring. Misstänker att han tycker att jag är lite töntig men han gillar nästan alla mina FB-statusar så det är ju bra. En (y) är en gill liksom, framför allt om man redan har hånglat lite och inte vill sända ut fel signaler. Visst?

I går när jag inte kunde sova var han huvudperson i min favoritdagdröm, den återkommande som slår alla andra. Tänk er att man har en ledig dag på stan och strosar omkring planlöst på söder. I går utspelade sig drömscenen någonstans runt Wollmar Yxkullsgatan i slutet på april. Plötsligt möter du honom på trottoaren och han är lika ostressad och glad som du. Solen skiner och ni står där och har plötsligt livets bästa samtal. Ni kanske har jeansjackor på er. I den berusningen som uppstår av aprilsol, ledig dag och ett roligt samtal börjar ni nästan obemärkt ta på varandra. Du kanske nuddar hans arm när han fått dig att skratta och han kanske sparkar lite blygt och lätt på din fot. Nu hånglar ni. Sådär nästan spybarhånglar helt ivrigt och pinsamt men det är så jävla fint för ni är inte ens fulla. Ni fnissar lite men släpper inte varandras händer och midjor. Någon frågar om ni ska gå in och ta en kaffe på cafét intill så det gör ni. Det är inte tyst, det är inte obekvämt eller skämmigt alls. Ni pratar på och skrattar, ni håller inte hand över bordet men ni har den där glimten i ögonen som vittnar om att ni tänker på vad som precis hände. Efter en timme går ni ut i solen igen och fortsätter promenera runt. När ni närmar er en tunnelbanestation frågar han om du vill följa med hem till honom. Klart du vill. Klockan är nu runt fyra på eftermiddagen och ni ligger i hans soliga sovrum. Sen ställer ni in era kvällsplaner och beställer pizza. Världens bästa dagdröm, varsågod att låna till era egna huvudpersoner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar