fredag 21 februari 2014

I've been drinking, I've been drinking



Åh, jag orkar inte med mig själv. Vi hade företagsfest i går och tror ni jag blev full eller? Vi hade flugit hit en söt rysk kille som liveakt och större delen av kvällen gick ut på att få hångla med honom. Hela kontoret var inblandat i mitt mission så att min chef gav mig ledigt i dag för att jag skulle kunna hänga med ryssen var inte förvånande. Men det var osmart för det gjorde att jag drack utan tankar på väckarklockor och luddiga morgontungor. Ryssen hade tjej förresten men inte lugnade jag ned mig för det, neeej. Vid midnatt tog jag över från dj:en vi bokat och började spela ABBA och Shoreline så högt att folk gick ut ur rummet. Men de flesta dansade som tokar så det gjorde inget tycker jag. Vid 00:30 började jag messa killar och vid 03:45 var jag till slut hemma hos han Malmös kompis (som snart förtjänar ett bättre smeknamn) med en flaska champagne och kvällens tredje ciggpaket. Där emellan hann jag med följande: krossade en ruta och smetade blod på väggen, skaffade tjugofyra (!) mörkbrunblåa blåmärken, gjorde något som idag har fått min högra handled att svullna upp, satt på samtliga manliga kollegors axlar, babblade med en av de som jag hade intervju med på reklamskolan och slutade aldrig prata om hur dåligt beslut det var att inte låta mig bli antagen, bjöd upp alla kunder, skreksjöng till Drunk in love med någon från Nöjesguiden, skickade ett sms till en kille jag har noll kontakt med om att jag är kär i honom (om han har svarat? Hah!), spillde ut vin OCH öl på ryssens jacka samt dansade fult. Ramlade in på kontoret vid 16:30 i dag med samma rosaglittriga klänning och trasiga strumpbyxor. Ridå.

Ååååångest. Problemet är att jag liksom har rollen på jobbet (och i Stockholm över huvud taget) att vara den gulliga som gör bort sig och ramlar. Jag kommer undan med allt, i princip. Lilla dumsnuten som man vill och måste ta hand om innan hon gör sig riktigt illa. Det är inte bra för min hälsa. Det kan också vara en omskrivning av verkligheten för att jag helt enkelt vill göra dumma saker och ha ångest. Vem vet va.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar