tisdag 6 maj 2014

Har feminismen gått för långt?

Men Gud, skoja.

Däremot undrar jag om en del killar är så rädda för att ses som objektifierande mansgrisar att de inte vågar visa sidor som vi egentligen... vill ha. Ibland vill man, nej en, nej JAG, bli nedputtad på sängen och tagen med storm. Jag vill inte att någon hela tiden ska fråga om det känns bra eller att det inte spelar någon roll vad jag har för underkläder utan att jag är fin ändå. Jag kanske vill känna mig het och åtrådd av min kille. Jag kanske vill bli avbruten mitt i matlagningen med ett oanständigt förslag. Om han inte vill det är det väl fine men att blanda in politik i en sån intim handling mellan två personer känns bara onödigt. Och tråkigt.

Med det sagt har jag inte haft så mycket problem med det, men jag vet att det förekommer. Rädslan att säga något fel, att trycka ner någon omedvetet, blir så stor att umgänget blir trist och slätstruket.
En person sa till mig att när hon bad sin kille hålla fast hennes armar höll han så löst att hon gled ur greppet på en gång. Hett. Att genusmedvetna killar ska kännas som ett problem för kåta tjejer är så saaaad.

Klart ni fattar att jag pratar om förhållanden (ish) nu med personer man känner och vill ligga hela tiden med. Inte med creepy snuskon som tar sig friheter man inte vågar säga ifrån till. Men det fattade ni.

Däremot skulle man kunna ta upp en annan fråga som jag tycker har fått lite för lite utrymme. Det här att media och populärkultur ständigt målar upp bilden om att killar ska vilja ligga HELA tiden bara för att de är killar. Varje gång man läser sexspalter i tidningar för unga tjejer ser man förtvivlade insändare om att någons kille inte vill ligga varje dag och om det betyder att han inte älskar henne. Nej. Han kanske bara inte pallar lika mycket som du. Mitt förra förhållande var så men vi pratade om det och han fick mig att förstå att bilden av killars sexlust är förvriden. (Så deppig insikt, btw.)

Suck alltså. Alltid är det något. Alltid finns det samtalsämnen som får en öl efter jobbet att sluta kl 02 på Scandic Malmen.


2 kommentarer:

  1. Jag har alltid velat mest och har aldrig träffat en kille som vill ligga mer än jag vill ligga. :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men eller hur?! Att det ska vara så svårt?

      Radera