fredag 30 maj 2014

Men glöm inte siden, linne och viskos baby

Jag är så orimligt glad för klänningen jag köpte i onsdags och under torsdagens heladagennap vann jag även två auktioner på eBay. Två megafynd som ingen annan verkade vilja ha.

Jag kan inte sluta shoppa och varje gång jag går in på min bankapp för att kolla saldot höjs pulsen en aning. Mina kollegor försöker undervisa mig i privatekonomi, säger att jag ska lägga undan minst 20% av lönen. Men sen kommer jag springande med mina påsar, slänger silkespappret på golvet och håller upp de nya flirtiga klänningarna mot kroppen. Och jag ser på dem att de inte längre har några argument. Nu vill de bara känna på tyget helt plötsligt.

Jag har inte samma smak som någon av mina kollegor men ändå är jag deras go to guy så fort det kommer till säsongens baddräktsmode, hur säkert det är att köpa Chanel på nätet eller skillnaden mellan cupro och viskos. Det är fint. I mitt sjukintyg från läkaren hade han punktat upp allt som var fel på mig, från ständig ångest till nervositet och panik i sociala sammanhang. Men han hade också skrivit i rapporten att jag var "välvårdad". Cute ändå.

Ibland när jag är dödstrött och bakis och bara vill vara hemma med mitt Netflix och en kompis ringer och vill hänga kan jag peppa till genom att tänka på att jag kan få sätta på mig fina kläder och eyeliner. Min garderob är oftast det som får mig att stiga upp på morgonen. Och jakten på det perfekta rouget är väl det som får mig att tuffa vidare varje dag. Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar