fredag 30 maj 2014

Och jag låg med nån för han påminde om dig

Jag satt längst kanten på Kåken och sög på en cigg och så stod han plötsligt rakt framför mig. En längre, lite töntigare version av Göteborg. Tyvärr helt uppenbart ingen hiphopare. Han satte sig bredvid mig för att kallprata och hans röst lät douchig. Men som vanligt faller jag för killar som jobbar med utvecklingsstörda och som alltid hånglar jag upp skribenter. Egentligen borde jag om någon veta att personer med författardrömmar är de mest självupptagna och att man ska akta sig för dem.

Han bor också hemma och jag vet att jag av ren princip inte kan tycka att det är misslyckat och pinsamt men... ja. Dessutom bor han i det område jag och Fredrik bodde i under vårt första år. Och där hela hans familj bor.

Vi tog taxi och han betalade. Bråkade med chauffören och gjorde mig obekväm. Berättade något sorgligt och privat som jag inte minns detaljerna kring nu.

Hans rum var fullt av böcker och hans berättelser skrivna direkt på väggar, dörrar och tak satt kvar från barndomen. Han var så stor att det gjorde ont. Så stark att jag blev luggad. Så mycket avancerade ställningar, så mycket vätskor och ben överallt. I sängen, på golvet, på köksbordet och i gräset. Och sen tre gånger till på morgonen. Vid ett tillfälle slet han av ett örngott och trädde det över mitt huvud.
- Du förstår hur hårdhänt jag kan vara va?
Va?! Vad är det här för maffialek, ska han dränka mig i familjens badtunna nu eller? När luften tog slut där inne slängde jag iväg örngottet i mörkret vilket jag fick ångra eftersom det betydde att jag fick sova på en naken sunkkudde sen.

- Du är så jävla sexig, stönade han fram och min hjärna gick på högvarv efter en passande replik.
- Du... Med?
- Vill du ha kuk? SÄG ATT DU VILL DET!
- Eh, ah visst?

Jag borde inte utsätta mig för one night stands. Jag blir så jävla tafatt och vill bara att det ska vara över så jag kan få lite sömn. Han verkade hata att sova. Jag måste verka som en oskuld när jag träffar sådana killar. Piper fram ett "vet inte" på frågan vad jag gillar. Snustorr emellanåt vilket de alltid ska försöka fixa med hårdhänta gnuggrörelser som aldrig tar slut. Med naglar och nyp, fy fan.

Vi bytte inte nummer, nej. Och trots att jag vet hans adress kommer jag inte kolla upp honom. Hans djup är nog bättre outforskat. Och mitt är han nog inte intresserad av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar