lördag 27 september 2014

Bad boys & sad girls

Det är svårt att förstå varför jag ens lät honom komma hit igår. Hoppades jag på ett lyckligt slut? Nä. Var jag så kåt att soffkudden fick fläckar? Nej, jag satt typ och kollade på SVT Play. Gillar jag självplågeri? Vet inte.

Jag dras ofta och nästan alltid till snälla killar. I Entourage skulle jag välja Turtle framför Vince, i Gossip Girl Nate framför Chuck. Ross och Chandler, aldrig Joey. Hey, vi vet ju alla att även de snälla och till synes gulliga killarna ganska ofta lyckas vara svin de med. Men relativt problemfria, handhållande och kramiga killar brukar vara det jag faller för.

Två gånger i mitt liv har jag råkat hamna med den där typen av dålig kille som mina föräldrar skulle skrika om de träffade. Första var förra sommaren, den ledsna och uppgivna skådespelaren som sa att han skulle sluta dricka och knarka för min skull men som aldrig kunde hålla sig genom helgen. Som berättade om stulna bilar, nerslagna poliser och som undrade om jag ville ha kokain i födelsedagspresent. Och sen han i klassen då, som får pris som sämsta personen i världen. Även han tuff, med mörka tankar och spruckna knogar.

Herregud. Alla mina handdukar är pastellrosa och jag lyssnar på Jens Lekman. Att de ens skulle titta åt mitt håll är otänkbart i mina ögon. Och det är väl exakt där problemet ligger. Båda de här killarna är så otroligt snygga och coola att jag inte kan stå emot när de vill ha mig. Trots att jag vet bättre kan jag inte hejda mig när någon sådan vill ha mig så mycket att han åker över hela stan för att få ses.

Jag var aldrig seriöst intresserad av de här två exemplen för jag visste att jag inte skulle stå ut med en knarkare i längden. Men nu har jag börjat fundera lite över varför de föll för mig. Båda har sagt att jag är sexig och smart. Hmm. Kanske har jag för dåligt självförtroende. Kanske har jag siktat för lågt tidigare? Om de som är sådär övernaturligt heta vill ha mig kanske andra också vill det? Jag brukar neka för snygga killar på Tinder för jag vill inte ligga i underläge men tänk om... jag inte gör det?

Eller så är det bara det att riktigt smarta och självständiga tjejer aldrig skulle låta sig dras in i en sån persons grepp. Jag är väl rätt lättfotad på det sättet. Min jakt på romantik och tvåsamhet vet inga gränser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar