lördag 20 september 2014

Klart han kommer välja dig

"Prata med honom om det, hur kan han inte välja dig?"

Nej, det gör han inte.

Jag har visst utelämnat lite information om han i klassen, mitt senaste obsession som jag utbyter blyga blickar och leenden med i skolan. Han har tjej. Och jag sa inte det till mina kompisar, jag sa det inte till någon. Jag skickade bilder på honom och fick hjärtögon och ååååh:n tillbaka. Jag tänkte nog inte ens så mycket på det själv. Resonerade att om man erkänner att man velat ha någon sedan första dagen och sen hånglar upp henne och får henne att ligga böjd över en parkbänk i Slottsskogen så vill man vara med henne. Om man har varit tillsammans med någon i tre månader, en tråkig platthårig och beige tjej som man inte ens pussar när man träffar, och sedan några timmar senare är väldigt otrogen mot, då är man kanske inte så kär? Han borde vara nykär i henne. De där tre första månaderna har man väl verkligen inte ögon för någon annan? Jag tänkte att antingen är han en skitstövel men det skulle jag kunna ändra på eftersom han skulle bli så himla kär i mig bara vi fick lite tid ensamma. Eller så vet han redan att jag är allt han vill ha och därför blev det sådär. Och att han inte svarade på mitt meddelande i torsdags för att han var upptagen med att göra slut.

Men nej, han kommer inte välja mig. I natt när han läste romaner bakom bardisken där han jobbar och jag studsade runt så mycket på min förfest att grannarna klagade kom det fram. Han ville veta vad jag gjorde, han ville ha bilder och skulle ringa sen. Men jag råkade yttra något om hans tjej och då var det redan över.

Jag är jättebesviken. Inte bara på att han uppenbarligen inte är tillräckligt intresserad av mig för att göra det där valet, utan på honom som person. Jag är väl för naiv men han har inte alls gett sken av att det som hände var ett misstag så jag trodde att det var på riktigt. Han har väntat på mig innan föreläsningarna, satt sig bredvid mig och lagt sin hand sådär hjärtklappningsnära mitt lår. Men det tycker tydligen han är okej, trots att han är någon annans pojkvän. Jag som tyckte att verkade vara så fin och bra.

Ikväll har han satt upp mig på gästlistan till klubben där han jobbar och jag måste försöka vara glad, carefree och supersnygg. Får ABSOLUT inte bli för full. Sedan återstår perfekt skådespeleri resten av terminen för jag vill inte att det ska bli awkward. Jag vill charma på avstånd så att han gör slut trots allt. Sen får vi väl se vad han går för.

:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar