torsdag 11 september 2014

Ouch.

Kårpuben var full, tack och lov. Då behövde jag trots allt inte låtsas gilla dyngraka och overallklädda 90-talister bara för att kunna hänga med mina nya kursare.

- Ska vi går till Vasa?
- Ja! Eller... Jag såg precis att han jag är kär i är på Andra Lång men jag vågar nog inte gå dit.
- VI GÅR DIT!

---
- Hej Fredrik!
- Haha, så du har också hittat hit alltså? Bra jobbat.
- Jag har faktiskt varit här flera gånger. Och inte bara med dig... Trivs du i skolan?

---
Sms, sms, sms. Jag lovar mina kompisar i Stockholm att vara sval och snygg, att inte vara för på och att låta honom sakna mig lite. "Se till att det ser ut som att du har roligt!" Okej, okej.

---
- Det här kanske är en väldigt dum fråga men... kan inte bara tiggarna börja plugga? Då får de ju CSN!

---
- FREDRIK! Vänta!
- Oj hej, förlåt att jag inte svarade när du ringde...
- Det är lugnt, ska ni vidare eller? Får jag följa med?
- Eh... Ja det får du väl men jag... Jag ska träffa en annan tjej där så du vet.
- Okej det är lugnt, jag vill bara inte gå hem.

---
- Jag vill bara säga att jag verkligen gillar dig. Och jag vet, jag VET, att du inte vill och du behöver inte säga någonting tillbaka. Men jag har alltid gillat dig, hela dig. Dina ögon, ditt leende är så fint. Jag önskar bara att du kunde försöka minnas gamla Amanda för henne verkade du ju gilla.
- Alltså...
- Men vänta! En grej till bara! Om du inte är så himla intresserad så kan jag tänka mig att bara ligga också för jag är så himla kåt.
- Herregud.

---
- Är det där tjejen du skulle träffa förresten?
- Va?
- Ja, du sa att du skulle träffa en tjej här?
- Sa jag? Jaha nej det ska jag inte.

---
Nu har jag inte bara raderat hans telefonnummer utan även hela vår sms-konversation. Helvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar