lördag 20 september 2014

En trasig iPhone 5 fatale

Jag hade ju chansen att skapa en ny identitet nu när jag bor i en ny stad och det har nog hänt redan utan vidare ansträngning. Om jag uppfattat hans ord om mig rätt ser han mig som en sex kitten med MVG i eyeliner men som också är ett läshuvud och har ett hjärta av guld. Jag är flirtig och ärlig när bara han ser men i klassrummet är jag känslig och romantiskt och jag vet vilka som fick Augustpriset när och för vad. Som Catherine Zeta Jones karaktär i High Fidelity. Med tjejerna i klassen är jag äldre och lite blasé, men jag lyssnar och kommer med råd. Rättar dem när de uttalar hexameter och Fröken Julie fel men hoppas att de förstår att det är för deras egen skull. Jag fixar till deras smink när de gråtit i en timme på min balkong och jag erbjuder mig att göra spellistor till dem och lägger upp boktips på Facebook-gruppen.

Men egentligen är jag ju en ensam liten tjej som inte bara vill vara den man är otrogen med. Som vill kramas och skeda, som inte alls sitter inne med några svar. Jag är typ Meg i Family Guy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar